Říčanské potahání 5 – turnaj v grapplingu

V sobotu 24.6.2017 jsem byl na turnaji v Říčanech. Pořádal ho tamní Fight Club Říčany a dělení turnaje bylo jednoduše podle váhy. Tzn. neřešilo se kdo má jaké zkušenosti, ale jen kolik váží.

V soupisce jsem viděl, že ve skupině +100kg jsme celkem 4 a z toho kolegové jsou výrazně více zkušení, než já. No, jel jsem tam s jistým sebezapřením. Jednak jsem věděl, že nemám moc šance, ale nechtěl jsem tuhle příležitost sparrovat zahodit, jednak jsem měl i lehkou kocovinu. V předvečer zápasu jsem si totiž dal jedno mojito před spaním:D (aspoň si ho příště ušetřím) Do toho mě furt bolí loket, který mám namožený z turnaje v Brně z před měsícem. Není to sice úplný zlo, ale krajní polohy jsou obtížně pohyblivý a bolavý.

Nicméně na turnaji se do kategorie +100kg přihlásili dalších 5 borců, takže nás nastupovalo 9.

Na mě připadl Karel Martínek z Plzně. Cvičí ho Jan Piontek. No, chlápek…chlap jak hora, o hlavu a půl vyšší mě, osvalenej a vůbec celkem děsivej. Zápas s ním mě překvapil v několika oblastech:

1) Jednak mi vysvětlil, že se vnímám špatně. Byl jsem z něj nervozní, protože jsem ze vzhledu usoudil, že je silnější, než já. Vnímám se totiž furt jako že jsem tlustej a slabej. Ale to už prostě není pravda, nicméně v tomhle souboji s Karlem mě samotnýho překvapilo, že jsem silově přinejhorším vyrovnaným soupeřem. Takže musím nějak upravit sebepercepci.

2) Jednak mi Karel potvrdil to, co jsem věděl už z Brna, mám špatný úniky. I když jsem při tomhle zápasu byl v únicích lepší, než před měsícem, furt to není vono.

3) A taky mě Karel tímhle zápasem naučil, že jsem málo aktivní. Nechávám iniciativu na soupeři a to není dobře, protože pak si nechávám diktovat pozice, ze kterých mám bojovat a prohrávám.

V sobotu jsem byl prvním zápasem turnaje. A měl jsem skříňku číslo 13:D Docela mě dostalo, že jsem nebyl schopný se soustředit. Moje mysl těkala všude možně, ale ne a ne se zpřítomnit v souboji. Takže jsem si najednou uvědomil, že zápasím, že Karlovy ruce strhávám vyloženě jen intuitivně, ale nemám v tom žádný záměr, jen uniknout z úchopu. Což jako dobrej autopilot, ale na zápas na hovno. Nevím, zda to bylo tím, že jsem porůznu pospával, nebyl ve svý kůži a vlastně jsem tam jel z nějakýho vnitřního musu, ale chtěl jsem spíš být doma. Tak jako tak můj mindset byl dost na prd a výrazně se podepsal na mém výkonu. Tohle je další věc, kterou musím vyřešit.

Zápas vyhrál Karel nasazením armbaru. Nakonec vyhrál i celý turnaj, takže mohu být alespoň potěšen, že jsem nebyl vyřazen někým, kdo šel hned po mně domů:D

 

Celý zápas tu. Video točil Jan Piontek, kterému patří můj velký dík za poskytnutí materiálu.

A příště to Karlovi snad nandám:D

 

Zanechat Odpověď

