Léčka u bankomatu jim nevyšla

Páteční večer umí překvapit mnohým, ale tohle jsem nečekal.

Usedl jsem v BNT na bar a uvědomil jsem si, že jsem si nevybral, jak jsem plánoval. Po pár panácích jsem se konečně rozhoupal jít vybrat. U bankomatu na Svatoplukově ale stáli dva muži. Tak jsem se zařadil do fronty a čekal v  uctivé vzdálenosti.

Pánové působili krapet nervozně a furt zuřivě mačkali tlačítka bankomatu, ale bez zjevného úspěchu výběru. Nechtěl jsem je pozorovat přímo, protože to nedělá dobrotu, takže jsem se rozhlížel a čuměl tu na jeden tu na druhý konec ulice a pozoroval je koutkem oka.

Jeden z těch dvou po mě furt čuměl, takže jsem intenzivně ignoroval jejich existenci, ale nakonec to nepomohlo a pozorující z dvojice se na mě obrátil a výrazným ruským akcentem mi říká:

„Do you speak russian?“

Moc jsem nepochopil, proč se mě anglicky ptá, zda mluvím rusky, ale slušně jsem mu odpověděl: „No, I don’t speak russian.“ 

To borce trochu rozhodilo, takže se už obracel na svého kumpána, že neví, jak pomoct, pročež ten kumpán reagoval rychleji a rusky tomu týpkovi vynadal, že je úplně vypatlanej, když evidentně mluvím anglicky.

Notně jsme se nasmáli.

Ale pánové se tvářili, že nemohou vybrat peníze a zda bych jim mohl pomoct. Tak jsem přistoupil o krok blíž, ale ne moc blízko. Stačilo to nicméně k tomu, aby prve aktivní týpek začal ustupovat za mě. To se mi nelíbilo. Takže jsem při zjištění, že pánové mají otevřené okno s částkou, které jim anglicky píše, že mohou vybrat nanejvýš 1 tisíc korun, a zadávají nesmysly jako 528, začal couvat. Přeci jen jsem si chtěl udržet řiditelnou vzdálenost ze které nebudou mít snadnou pozici v případě útoku.

„I cannot withdraw.“ Říkal ten, co manipuloval s bankomatem.

„Just push the button. Up there. On the left side.“ Odpovídal jsem mu a couval jsem zpět na své místo, čímž jsem se dostal na dosah kopu k prvnímu týpkovi. Chvíli jsme se tam vyhýbali tak, aby se mi nedostal do zad, aby se hoši nakonec rozhodli, že na bankomat kašlou.

Já si po kontrole zařízení vybral a v hospodě mi došlo, že jsem se patrně úspěšně vyhl nějaké podivné ruské léčce.

Zanechat Odpověď

