Další úprava sachrů – nástup na vlny

Je to skoro 19 dní, co držím nízký poměr sacharidů ve stravě. Přesněji: 110g. Neměl jsem tento příjem stabilně celých 19 dní, nicméně pár postřehů a další úprava.

110g sacharidů je strašně málo. První týden jsem se prakticky zžíval s novou úrovní makroživin a docela blbě se mi to hlídalo, takže mi to furt lítalo přes. Proto jsem se rozhodl nezměnit úroveň příjmu sacharidů po plánovaných dvou týdnech, ale takřka po třech. I tak jsem v průběhu několikrát přepálil, ať už proto, že jsem si nehlídal, nebo proto, že tělo hlásilo stop a hlad byl příšernej. Nakonec to ale nebylo tak často, jak jsem se obával.

Překvapením pro mě bylo uvědomění, že neustále žeru sacharidy. Ať už v příloze, nebo jako hlavní jídlo. U mnoha pokrmů to bylo zjevný (rýže, brambor…), ale třeba u ovoce mě množství sacharidů překvapilo (banán, jablko, pomeranč…). Další problém se ukázala být vysoká hodnota příjmu bílkovin. To se prostě nedá užrat!

Ale nakonec se mi podařilo se docela srovnat s tím, co můžu a nemůžu a najednou dodržet 110g sacharidů není takový problém. Dokonce jsem zjistil, že jsem schopen se udržet i na nižším příjmu (pod 25g) sacharidů na den. Ale je s tím spojeno dost nepříjemností, furt mám žízeň a jsem utahanej a votrávenej. Tohle není cesta, která by mi úplně vyhovovala, takže ketodietu určitě nepojedu.

Zaujalo mě ovšem, že dopad na výkon nebyl tak drastický, jak jsem očekával. I když je fakt, že mezi sériema jsem musel víc pauzírovat, tak furt se to dalo utáhnout. Ale tohle není udržitelný na normální silový trénink. Jako udržovačka v objemový fázi asi dobrý, ale já objemový cviky dělám mezi intenzivními tréninky jedu v průběhu intenzivního tréninku (střídáním partií). Takže pro mě tohle nemá smysl.

V pondělí 1.5.2017 se vrátím na hodnoty před snížením

tj.

40 % bílkoviny, 30 % sacharidů, 30 % tuky

Bílkoviny = 920kcal = 230g bílkovin

sacharidy = 766kcal = 192g sacharidů

tuky = 766kcal = 85g tuku

Chci od pondělí najet na režim vln. Tím, že jsem dnes byl pod 25g sacharidů, dovolím si zítra nástup na 100 a v pondělí na 200 gramů. Následně ve středu 300, čtvrtek 400 a pátek 500 gramů. Pak zase 50, 100…Za dva týdny uvidím, co to udělá a rozhodnu se dál.

Zanechat Odpověď

