Street racer – první hra v Unity

Zkusil jsem si hrát s Unity. A tak jsem přemýšlel, co bych mohl zkusit, aby nebylo náročný, mohl jsem si osahat vícero mechanik a vůbec práci s Unity. A jsem nadšenej.

Vzpomněl jsem si na hru, kterou jsem hrával na dvaosmšestce a jejíž podstata spočívala v tom, že pohledem shora jsem viděl svůj vůz, který jel po dálnici a musel se vyhýbat ostatním vozidlům.

No, nešel jsem s tím do hloubky. Vyzkoušel jsem si náhodné generování nepřátel, likvidaci hráče při střetu, likvidaci nepřítele při upuštění canvasu, tvorbu menu, pauzování, pohyb pozadí a ovládání hráče. Nepouštěl jsem se už do tvorby score, ani jinýho vyhodnocování hry. Chtěl jsem si jen vyzkoušet práci s Unity.

Překvapilo mě, jak snadné je vytvářet hry. Dobře, snadné je asi přehnaný, protože těch aktivit, který je třeba zvládnout, pochopit, je v Unity víc než dost a jsou dost pekelně naskládaný na sebe, takže furt aby jeden četl manuál a hledal na fóru, co s tím zásekem, kterej zrovna má.

Já se potýkal se dvěma problémy. Jednak jsem narazil na potíž s animací pozadí. Posléze se ukázalo, že jsem blbě nastavil projekt, protože v 2D projektu mi to z nějakého důvodu nešlo. Ale je to divný, jít by to mělo.

Druhý zádrhel byla integrace menu, aby po kliknutí na tlačítko Hrát skutečně hra běžela. Ukázalo se, že jsem nevložil do buildu všechny scény, takže se to neprovázalo. No, tyhle dva záseky stačily, abych se u toho kousnul na pár hodin, což rozhodně nebylo příjemný.

Ovšem z toho zbytku – tvl, Unity je v podstatě klikačka. Psaní kódu je minimální, což je, vzhledem k neintuitivnosti příkazů, asi i docela dobře:D Avšak protože úpravy probíhaly ve Visual Studiu, zjistil jsem, že se můžu vykašlat na Eclipse, protože VS běží násobně rychleji.

No, tady je z toho krátkýho gameplaye záznam:D Samo bez zvuku, s tím jsem se necrcal. Obrázky jsou stažený z webu, bůhví jaká je to licence.

Kód hry je tu: https://github.com/chajim/Unity-car-scroll-experiment

No, za mě dobrý. Cca 8h na 17s hry:D

Jako Unity je velmi zajímavý framework a vzhledem k tomu, že umožňuje i vývoj pro mobilní zařízení, atd. tak se mu budu asi chvíli věnovat. Android studio je proti tomuhle naprosto líný.

 

 

Zanechat Odpověď

