Unity – počátky

Poslední dobou osciluju mezi céčkem (a jeho různými verzemi a klony) a Javou a furt nejsem schopný si vybrat, čím se zabývat spíš. Na céčku oceňuju větší univerzálnost, ale na Javě zase rychlejší učící křivku. A jo, uvědomuju si, že céčko není univerzálnější Javy, neb druhé jmenované je nejrozšířenější.

Ale jak se poohlížím i po nové kariéře, tak zvažuju data a programování. Na data má víc frameworků Java. Což teda srozumitelnosti látky nepomáhá. Ale vedle toho mě prostě baví, když věci dělají, co jim řeknu. A navíc mě zajímá virtuální realita a mobilní vývoj. Tak jsem si začal pohrávat s myšlenkou rozšířit si znalosti Javy. Což jsem sice začal realizovat, ale furt ve mně zůstává ten céčkař. Zatímco ZŠ jsem strávil v Basicu a Turbo Pascalu, střední jsem strávil programováním PLC automatů a budováním znalostí C++. Takže furt tenduju k tomu céčku. A teď jsem odhalil Unity a začal strkat nos do C#, což je syntakticky podobný Javě a jen to potvrzuje mou domněnku, že nakonec je jedno, jak složitý systém vytvoříš, protože veškerá syntax je redukovatelná na hrdelní souhlásky (vždyť jsem sám schopný se dorozumívat s lidmi jen pomocí jerů!) a navíc je třeba, aby lidi uměli kódovat, protože bez toho budoucnost nevybudujeme. Takže to chceš co nejjednodušší, s minimem rozdílů mezi jednotlivými jazyky (většině programátorů je kompiler ukradenej a dneska se i skriptaři, jako já, nazývají programátory, tak co…) a v ideálním případě chceš tlačit framework, ne samotný jazyk. A ejhle.

Takže si chci hrát s Unity. Všechno ostatní je už jedno. A protože Unity je kromě jiného i o vývoji her, tak jsem se rozhodl začít jednoduše podle tutoriálu pečlivě zvoleného entry levelu: naprogramuju si závod autíček. A pak postoupím dál.

hard_Game_list.png

Jako původně jsem si říkal, že bych chtěl něco jako Commander Keen, Tetris, Ping Pong…ale tak jako nebudu si komplikovat život, že.

Zanechat Odpověď

