reversing: secrets of reverse engineering

Začal jsem číst knížku Reversing: Secrets of Reverse Engineering.

A jsem z ní nadšenej. Je to hodně základní úvod, takže je tam řada věcí, který si holt opakuju, ale jsou to zatím nejlepší skripta, který jsem v této oblasti četl.
Výklad je srozumitelný, i když mi mnohdy přijde ukecaný. Styl vyprávění o tom, co bude je rušivý, nicméně to se dá odpustit. První část je o architektuře PC, takže i úplný začátečník se může zorientovat v tom, co je heap, buffer, co jsou registry a jaké jsou nástroje pro reverse engineering a jak se dají používat.
Pak jsou praktické ukázky, na kterých vysvětluje postupy. Nu, jako nejsem odvařenej, těším se na Practical Reverse Engineering a Shellcoders Handbook, který jsou na cestě. Ale tohle mě taky dobře posunulo hlavně proto, že mi to urovnalo bordel v hlavě. Ty case studies jsou super, protože si je možný je projít krok za krokem samostatně.
Škoda, že takový věci nevznikají v češtině. Ale doufám, že to nikdo nebude překládat, protože český překlady (nejen) technický literatury jsou dost peklo a děsí mě, co by z toho překladatel udělal.
Podle mýho soudu je tohle knížka, na které by každý měl s reverse engineeringem začít. Hned po ní Learning Linux Binary Analysis.

Zanechat Odpověď

